تاریخ: بهمن 12، 1394

بازاریابی و تکنیک های فراوان، گاهی بی استفاده و تئوری، گاهی موثر و واقعی

بازاریابی و تکنیک های فراوان، گاهی بی استفاده و تئوری، گاهی موثر و واقعی


از عدم فروش گله کردن و خرابی بازار مساله جدیدی نیست که می شنویم. در این میان تعدادی از فروشندگان برای توسعه بازار خود به سراغ بازاریابان و مشاوران فروش محصول و خدمات می روند. تعدادی هم به همان شیوه سنتی خود در مغازه و دفتر فروش می نشینند و منتظر تغییر اوضاع اقتصادی و بالا رفتن قدرت خرید مردم و بهبود اوضاع در پسابرجام می مانند. اما این مهم است که زمان به تنهایی مساله ای را حل نمی کند تا در راهِ حل آن اقدامی نشود.

وقتی هدف از انجام کاری مشخص باشد با تمرکز بر تمام ابعاد آن می توان به موفقیت رسید. این موضوع در فروش و بازاریابی هم صادق است. بنابراین در ادامه توصیه هایی دیده می شود که عمل به آنها برای بازارسازی و حفظ مشتری چه به عنوان صاحب کسب و کار و چه به عنوان بازاریاب برای شما چاره ساز خواهد بود؛

 

  • قبل از مشتری، خودتان محصول و خدمتتان را ازریابی کنید

محصول و خدمت را به درستی شناسایی نمایید و بر روی ويژگی های شاخص و تفاوت های آن نسبت به سایر محصولات مشابه مسلط باشد. داشتن اطلاعات کافی از محصول برای ارایه به مشتری راهگشاست. حتی در بین صحبت هایتان ضمن بیان مزایای محصول اگر معایب کوچکی هم وجود دارد به سادگی اشاره کنید و تصمیم را به مشتری بسپارید. بیان همین یه نکته ی کوچک اعتماد مشتری را برای خرید و حتی معرفی به اطرافیانش برای خرید از شما انجام می شود. به طور خلاصه اینکه بدانید چه چیزی قرار است به فروش رود!  

 

بر روی مشتری و نیاز او تمرکز کنید

بعد از مشتری یابی در مواجهه با وی اول نیاز او را بشنوید و براساس آن محصول را پیشنهاد دهید. ضمن صحبت با مشتری که در کنار شما حضور دارد با گوشی، تلفن و حتی دیگران مشغول صحبت نشوید. اینگونه مشتری درک می کند که برای وی ارزش قایل هستید و توضیحات شما برای خرید محصول را نشنیده می پذیرد.

زمان صحبت با مشتریانی که پشت خط شما هستند ظی مکالمه وی را ئشت خط منتظر نذارید تا موبایل تان را پاسخ دهید حتی برای گفتن جمله ی عذر میخوام بعدا با شما تماس می گیرم! ابتدا مکالمه ی جاری را به پایان برسانید و سپاس به سراغ مشتری های دیگر بروید.  

 

مخاطبان هر فضای تبلیغاتی را بشناسید

اگر تبلیغات گسترده ای را با چاپ بروشور و کاتالوگ و تراکت آغاز کرده اید، فضای اینترنت را هم بین آنها ببینید و از این بخش غافل نشوید. مهم این است هر یک از این روش های تبلیغاتی مخاطبان خاص خود را دارند پس یک محتوای ثابت را در همه ی موارد استفاده ننمایید. 

 

در کار خود جدی باشید

لازم نیست همیشه با کت و شلوار باشید که دیگران جدی بودن شما را دریابند و براساس آن کار شما را جدی بگیرند! حتی با لباس راحت و نه

چندان رسمی هم دیگران از اهمیت کار شما باخبر خواهند بود اگر چارچوب های رفتاری و ارایه اطلاعات و چهره ی مصمم و جدی شما را داشته باشند. جدی بودن، عبوث بودن نیست.

 

مشتری را با حجمه اطلاعاتتان بمباران نکنید

توجه کنید که مشتری تمام اطلاعاتی که در صنعت شما وجود دارد را نمی خواهد! همانطور که اطلاعات کم در مورد محصول وی را برای خرید قانع نمی کند، دریافت حجم زیادی از اطلاعات با ربط و بی ربط نیز تصمیم گیری را برای وی مشکل می کند و معمولا این مشتریان هم قید خرید را می زنند.  

 

 

منبع www.esure.ir

 

 

در هر لحظه و از هر طریق در دسترس هستیم